Asiakastieto Group on vastaanottanut vaatimuksen lisäkorvauksesta Proff-kauppaan liittyen

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, SIJOITTAJAUUTINEN 16.8.2019 KLO 07.00

Asiakastieto Group Oyj (Asiakastieto) on vastaanottanut vaatimuksen lisäkorvaukseen Eniro AB:lta (julk.) liittyen Proff-yhtiöiden hankintaan Eniro AB:n tytäryhtiöiltä Eniro Sverige AB:lta, Eniro Holding AS:lta ja Eniro Danmark A/S:lta.

Kauppa julkistettiin 20. toukokuuta 2019 ja se astui voimaan 1. heinäkuuta 2019.

Vaikka Asiakastieto on maksanut kauppasopimuksessa määritellyn kauppahinnan, Eniro esittää vaatimuksessaan, että sopimuksessa määritelty kauppahinta, jolla kauppa toteutettiin, oli väärä Eniron puolelta tehdyn ”kirjoitusvirheen” (engl. ”clerical error”) vuoksi. Lisävaatimuksen suuruus on 21 530 833,33 Ruotsin kruunua.

Asiakastieto pitää vaatimusta perusteettomana.

Asiakastieto Group on yksi Pohjoismaiden johtavista digitaalisten yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Konsernin tuotteita ja palveluita käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, taloushallinnossa, päätöksenteossa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Yhtiöbrändimme Suomen markkinoilla on Suomen Asiakastieto ja Ruotsissa UC. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli 134 miljoonaa euroa ja työntekijöitä oli noin 450. Konserni palvelee useita toimialoja, joista suurimpiin kuuluvat rahoitus- ja pankkitoiminta, tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalveluyritykset. Asiakastieto Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ATG1V. Lisätietoa Asiakastieto Groupista saa verkkosivuilta www.asiakastieto.fi ja www.uc.se.