Asiakastieto Groupin Oyj:n osakkeenomistajien nimitystoimikunnan jäsenet on nimitetty

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 10.12.2015 KLO 9.00

Asiakastieto Groupiin perustettiin maaliskuussa 2015 tehdyllä osakkeenomistajan päätöksellä osakkeenomistajien nimitystoimikunta valmistelemaan hallituksen jäseniä ja hallituspalkkioita koskevat ehdotukset seuraavalle varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Nimitystoimikunta muodostuu viidestä jäsenestä. Nimitystoimikuntaan valitaan toimikunnan työjärjestyksen mukaan 31.5.2015 tilanteen perusteella kolmen suurimman osakkeenomistajan edustajat. Yhtiön hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen nimittämä henkilö ovat toimikunnan asiantuntijajäseniä. Toimikunnan jäsenen on erottava toimikunnasta, mikäli hänet nimittänyt osakkeenomistaja myy yli puolet omistuksestaan, minkä seurauksena osakkeenomistaja ei enää kuulu yhtiön kymmenen suurimman osakkeenomistajan joukkoon. Toimikunnan on nimitettävä toimikuntaan uusi jäsen, mikäli toimikunnan jäsenten määrä vähenee toimikauden aikana alle kolmeen.

AKT Holdings S.à r.l., Mandatum Henkivakuutusyhtiö ja OP-Delta Sijoitusrahasto ovat nimenneet toimikunnan jäseniksi Roland Pezzutton, Patrick Lapveteläisen ja Kalle Saariahon. Yhtiön hallituksen puheenjohtajan ominaisuudessa nimitystoimikunnan jäsen on Daniel Lopez-Cruz ja hallituksen nimittämä jäsen on Bo Harald.

AKT Holdings S.à r.l.:n luovuttua omistuksestaan Asiakastieto Groupissa, AKT Holdings S.à r.l.:n edustaja on toimikunnan työjärjestyksen mukaisesti eronnut toimikunnasta. Koska toimikunnassa on edelleen enemmän kuin kolme jäsentä, ei eronneen tilalle nimitetä uutta jäsentä.

Toimikunta valitsi 9.12.2015 pidetyssä kokouksessaan puheenjohtajakseen Daniel Lopez-Cruzin.

Nimitystoimikunnan tulee antaa ehdotuksensa yhtiön hallitukselle viimeistään 31.1.2016.

Asiakastieto Group Oyj

NASDAQ OMX Helsinki Oy