Asiakastieto Groupin suoritusperusteinen osakeohjelma 2015 – suunnattu osakeanti

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 4.5.2018 KLO 13.00

Asiakastieto Group Oyj:n hallitus on 4.5.2018 päättänyt suunnatusta osakeannista liittyen suoritusperusteisen osakeohjelman 2015 palkkioiden maksamiseen ansaintajaksolta 2015-2018. Ansaintajakso päättyi 31.3.2018.

Osakeannissa annetaan vastikkeetta 23 244 kappaletta Asiakastieto Group Oyj:n uutta osaketta suoritusperusteiseen osakeohjelmaan 2015 osallistuville avainhenkilöille ohjelman ehtojen mukaisesti.

Uudet osakkeet rekisteröidään kaupparekisteriin ja haetaan julkisen kaupankäynnin kohteeksi arviolta 30. toukokuuta 2018. Yhtiön osakkeiden lukumäärä nousee 23 244 osakkeella 15 125 422 osakkeeseen.

Ohjelmaan osallistuvan tulee omistaa 50 prosenttia ohjelman perusteella saamistaan netto-osakkeista siihen asti, kunnes osallistujan osakeomistuksen arvo vastaa hänen vuotuista bruttomääräistä peruspalkkaansa. Osakkeet on omistettava niin kauan kuin osallistujan työ- tai toimisuhde Asiakastiedossa jatkuu.

Päätös suunnatusta osakeannista perustuu varsinaisen yhtiökokouksen 22.3.2018 hallitukselle antamaan valtuutukseen

NASDAQ OMX Helsinki Oy

Asiakastieto Group on Suomen johtavia yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajia. Konsernin tuotteita ja palveluita käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, taloushallinnossa, päätöksenteossa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Konsernilla oli vuoden 2017 lopussa noin 19 500 asiakasta, joista sopimusasiakkaita oli 10 500. Konserni palvelee useita toimialoja, joista suurimpiin kuuluvat rahoitus- ja pankkitoiminta, tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalveluyritykset. Vuonna 2017 konsernin liikevaihto oli 56,2 miljoonaa euroa ja työntekijöitä vuoden 2017 lopussa oli 156. Asiakastieto Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ATG1V. Lisätietoa Asiakastieto Groupista saa verkkosivuilta www.asiakastieto.fi