Nordea Funds Oy:n omistus Asiakastiedossa on ylittänyt 5 prosenttia

ASIAKASTIETO GROUP OYJ, PÖRSSITIEDOTE 2.5.2017 KLO 13.00

Nordea Funds Oy:n omistus Asiakastiedossa on ylittänyt 5 prosenttia

Asiakastieto Group Oyj on 1.5.2017 saanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Nordea Funds Oy:n omistusosuus Asiakastiedossa on 28.4.2017 ylittänyt 5 prosentin rajan.

Ilmoituksen mukaan Nordea Funds Oy:n omistus on noussut 769 109 osakkeeseen, joka vastaa 5,093 prosentin osuutta yhtiön osakkeista ja äänistä.

Asiakastiedolla on yhteensä 15 102 178 osaketta. Kaikki osakkeet tuottavat yhtäläisen äänioikeuden.

Pia Katila
sijoittajasuhdepäällikkö

Asiakastieto Group on yksi Suomen johtavista yritys- ja kuluttajatietopalveluiden tarjoajista. Konsernin tuotteita ja palveluita käytetään ensisijaisesti riskienhallinnassa, taloushallinnossa, päätöksenteossa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Konsernilla oli vuoden 2016 lopussa noin 19 000 asiakasta, joista sopimusasiakkaita oli 11 000. Konserni palvelee useita toimialoja, joista suurimpiin kuuluvat rahoitus- ja pankkitoiminta, tukku- ja vähittäiskauppa sekä asiantuntijapalveluyritykset. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli 49,2 miljoonaa euroa ja työntekijöitä vuoden 2016 lopussa oli 170. Asiakastieto Group on listattu Nasdaq Helsinkiin kaupankäyntitunnuksella ATG1V. Lisätietoa Asiakastieto Groupista saa verkkosivuilta www.asiakastieto.fi